DHL SERVICE POINT är en tjänst för privatpersoner och för företag som verkar på privatmarknaden.
Vi hjälper dig att distribuera alla typer av paket över hela Sverige. Paketen skickas med lastbil till ett av våra in- och utlämningsställen, Service Points, där dina privatkunder sedan hämtar ut paketet när det passar dem.
SNABBT, SÄKERT OCH ENKELT
• Distribution av paket till privatpersoner
• Rikstäckande nätverk med fler än 1 300 Service Points över hela Sverige
• Leverans till större delen av Sverige redan nästa dag
• Avisering via sms eller e-post
Mått och vikt
• Max 20 kg per kolli
• Maxlängd 150 cm, maxlängd + omkrets = 300 cm
• Minimått 15x11x3,5 cm per kolli och sändning
Endast enkollisändning. Sändning får ej innehålla farligt gods, såsom däck till motordrivna fordon
Liggetid 7 dagar hos ombud.
För egen inlämning gäller:
Inlämning får endast ske på Terminal, sista inlämningstid är klockan 17.00.
Hämtning och leverans sker enl DHL:s turlista för bokade postnummer.
Terms
Gods måste kunna maskinsorteras. Ex ej maskinsorterbart gods är rör, tuber, kollin med ojämn botten osv. Även bristfälligt emballage såsom, oemballerat gods, gods med utstickande delar, gods med lösa snören/band/plast. Farligt gods tas ej emot, ej heller temperaturkänsliga eller alkoholhaltiga drycker. Bristfällig emballage Sändningen ligger 7 kalenderdagar efter avisering, påminnelse skickas till mottagaren varannan dag. Därefter returneras sändningen till DHLs närmaste terminal och avsändaren kontaktas för begäran om nya instruktioner. Avsändaren ansvarar för kostnader som uppstår i samband med eventuella retur- eller vidaretransport. Sändningen ska bokas elektronikskt. Transport sker från avsändarens på orter upptagna i DHL:s ortsförteckning och till utlämningsställen upptagna i DHL Service Point locator. Se http://www.servicepoint.se Kräver elektronisk överförd sändningsinformation. Sändningslista ska bifogas godset och ska innehålla samma information som en fraktsedel. Varje enskilt kolli ska förses med korrekt och tydligt ifylld självhäftande adressetikett.
Skada, minskning eller förlust, som är synlig, ska anmälas genast vid godsets mottagande och antecknas i transportdokument eller i annan handling. Anteckningen ska bestyrkas av DHL:s representant. Godkänd reklamation ersätts med 500 kr/kg
Om ovanstående länkar till DHLs sidor inte fungerar kan det bero på tillfälliga tekniska problem, nya uppdateringar hos DHL eller dylikt. I sådana fall finner ni de aktuella villkoren på DHLs hemsida. Alternativt kan ni ta kontakt med vår kundtjänst för detaljer kring villkoren. Varor ska vara väl förpackade och helt inneslutna utan utstickande delar i ett styvt, tåligt och slätt ytteremballage som klarar normal godshantering, samlastning, automatsortering och lastsäkring.
No guaranteed delivery time!
The service has no time guarantee, so delay is not a reason for complaint.
No multiple package shipment
Goods must not be sent separately if they are going to the same destination.
Fuel surcharge
Fuel surcharge
25,50 % (procent av priset)
Package limits
Max package weight
20,00 kg
Max package volume
0,300 m³
Max package length
150,00 cm
Max circumference + length
300,00 cm
Minimum package length
15,00 cm
Min kollibredd
9,00 cm
Min package height
2,00 cm
Delivery
Terms
Pickup is included in the service.
Delivered to
Private persons
Estimated delivery time
Express service
No
Last arrival time
15:00 (Under normal conditions)
Short description
1-2 vardagar
Details
Enligt ordinarie tidtabell, för mer information se DHLs Ledtider Tiden bygger på regelbunden operativ kapacitet. Det utesluter helgdagar och planerade säsongsmässiga begränsningar. Beroende på var i landet hämtning/leverans ska ske, kan extra dagar förekomma. Vissa orter trafikeras inte dagligen.