DB SCHENKERparcel, Inrikes standard, är en frakttjänst avsedd för frakter från företag till företag (B2B).
För upphämtning samma dag måste bokning göras före kl 12.00, (undantag kan förekomma för bokning före kl 12), annars sker upphämtning nästkommande vardag.
Hämtning sker även via Schenkers turlista för bokat postnummer, dvs alla orter trafikeras inte dagligen.
För gods som inte är klart vid bokad upphämtning och ombokning krävs, debiteras en extra upphämtningsavgift.
För egen inlämning gäller: Hämtning avbokas, annars debiteras en bom-körningsavgift. Godset lämnas in på Schenkers Terminal
Leverans av paket enligt turlista sker till angiven leveransadress innanför företagets dörr/port/angiven våningsplan, reception alternativt fungerande varumottagning. Mottagaren måste vara anträffbar under normal arbetstid, kl 07.00-16.00. Annars gäller följande alternativ:
1. Paket kan hämtas på DB Schenkers terminal efter överenskommelse
2. Paketet körs ut mot extra ersättning efter avisering
Terms
En kopia av Schenkers villkor kan hittas här: https://schenkerfrontend.qbank.se/detail/Priser%20&%20Villkor%20art%201011/304
Om ovanstående länk till Schenkers webbsida inte fungerar kan det bero på tillfälliga tekniska problem, nya uppdateringar hos Schenker eller dylikt. I sådana fall finner ni de aktuella villkoren på Schenkers hemsida. Alternativt kan ni ta kontakt med vår kundtjänst för detaljer kring villkoren.
Alla varor ska förpackas så att de klarar normal maskinsortering. Ex ej maskinsorterbart gods är rör, tuber, kollin med ojämn botten osv. Bräckliga varor, vätskor och färg ska vara förpackade i emballage och även vara inbäddade i lämpligt absorberingsmaterial, godkänt av Pacforsk och märkas med speciell etikett "Bräckligt gods". För Ej maskinsorterbart gods kan generera ett tillägg för Överskridet Produktvillkor.
Alla transporter utförs enligt Schenkers Transportvillkor och Nordiskt Speditörförbunds Allmänna Bestämmelser (NSAB 2015). För inrikes paketsändningar påtar sig Schenker utvidgat ansvar vid skada eller förlust upp till styrkt varuvärde, dock begränsat till SEK 50 000 per leverans från en eller flera avsändare till en och samma mottagare vid ett och samma tillfälle.
Reklamation: Skada: Synlig skada ska anmälas omedelbart med en anteckning på kvittens. Dold skada ska anmälas inom 7 dagar efter mottagandet. Saknat: Anmäls inom 60 dagar från inlämningsdatum. Om vi inte lyckas finna det saknade godset inom 30 dagar (utrikes 60 dagar) har du rätt att anse det som förlorat
No guaranteed delivery time!
The service has no time guarantee, so delay is not a reason for complaint.
No multiple package shipment
Goods must not be sent separately if they are going to the same destination.
Package limits
Max package weight
30,00 kg
Max package volume
0,360 m³
Max package length
200,00 cm
Delivery
Terms
Door to door delivery is included in the service.
Delivered to
Companies
Estimated delivery time
Express service
No
Last arrival time
16:00 (Under normal conditions)
Short description
1-3 vardagar
Details
Leverans av paket sker enligt turlista till angiven leveransadress innanför företagets dörr/port/angivet våningsplan, reception alternativt fungerande varumottagning.
Mottagaren måste vara anträffbar under normal arbetstid, kl 07.00–17.00.