DHL SERVICE POINT RETUR är en tjänst för privatpersoner till företag. Oftast för returfrakt.
DHL hjälper dig att distribuera alla typer av paket över hela Sverige. Paketen lämnas in på en ServicePoint och levereras med bil till företaget.
SNABBT, SÄKERT OCH ENKELT
• Distribution av paket från privatpersoner till företag
• Rikstäckande nätverk med fler än 1 300 Service Points över hela Sverige
• Leverans till större delen av Sverige redan nästa dag
Mått och vikt
• Max 20 kg per kolli
• Maxlängd 150 cm, maxlängd + omkrets = 300 cm
• Minimått 15x11x3,5 cm per kolli och sändning
Endast enkollisändning. Sändning får ej innehålla farligt gods, såsom däck till motordrivna fordon
I tjänsten ingår INGEN HÄMTNING, paket ska lämnas in hos DHL-ombud
Leveranser sker via DHL:s turlista (alla orter trafikeras inte dagligen). Turlista hittar du på: http://dhlfreight.se/
Terms
Gods måste kunna maskinsorteras. Ex ej maskinsorterbart gods är rör, tuber, kollin med ojämn botten osv. Även bristfälligt emballage såsom, oemballerat gods, gods med utstickande delar, gods med lösa snören/band/plast. Farligt gods tas ej emot, ej heller temperaturkänsliga eller alkoholhaltiga drycker. FÖRETAGET får tillbaka sändningen enligt ordinarie tidtabell. Sändningen/Retursändningen körs ut (C2B). Transport sker från utlämningsställen upptagna i DHL Service Point locator (Se http://www.servicepoint.se) och till orter upptagna i DHL:s ortsförteckning. Kräver elektronisk överförd sändningsinformation. Varje enskilt kolli ska förses med korrekt och tydligt ifylld adressetikett. Adressetiketten kan fås på http://servicepoint.se.
Paket måste kunna maskinsorteras, extra avgifter kan tillkomma för rullar eller tuber, kollin med ojämn botten eller med hög tyngdpunkt. Gods som rör sig inuti paketet eller har utstickande eller lösa delar. Varor ska vara väl förpackade och helt inneslutna utan utstickande delar i ett styvt, tåligt och slätt ytteremballage som klarar normal godshantering, samlastning, automatsortering och lastsäkring.
Skada, minskning eller förlust, som är synlig, ska anmälas genast vid godsets mottagande och antecknas i transportdokument eller i annan handling. Anteckningen ska bestyrkas av DHL:s representant.
Om ovanstående länkar till DHLs sidor inte fungerar kan det bero på tillfälliga tekniska problem, nya uppdateringar hos DHL eller dylikt. I sådana fall finner ni de aktuella villkoren på DHLs hemsida. Alternativt kan ni ta kontakt med vår kundtjänst för detaljer kring villkoren.
No guaranteed delivery time!
The service has no time guarantee, so delay is not a reason for complaint.
Fuel surcharge
Fuel surcharge
25,50 % (procent av priset)
Package limits
Max package weight
20,00 kg
Max package volume
0,300 m³
Max package length
150,00 cm
Max package width
120,00 cm
Max package height
80,00 cm
Max circumference + length
300,00 cm
Minimum package length
15,00 cm
Min kollibredd
9,00 cm
Min package height
2,00 cm
Delivery
Terms
Dropoff is included in the service.
Delivered to
Companies
Estimated delivery time
Express service
No
Last arrival time
15:00 (Under normal conditions)
Short description
1-2 vardagar
Details
Enligt ordinarie tidtabell, för mer information se DHLs Ledtider Tiden bygger på regelbunden operativ kapacitet. Det utesluter helgdagar och planerade säsongsmässiga begränsningar. Beroende på var i landet hämtning/leverans ska ske, kan extra dagar förekomma. Vissa orter trafikeras inte dagligen.